Въпрос: лазерно изрязване на вакуум-формовани детайли

Въпроси и практически съвети

Модератор: SalesTalker

Petar Maydachevski
Мнения: 2
Регистриран на: 19 дек 2012, 18:38

Въпрос: лазерно изрязване на вакуум-формовани детайли

Мнениеот Petar Maydachevski » 20 дек 2012, 09:03

Ето една доста типична вакуумна формовка, в случай моделче за изрязване и сглобяване:

[img][img]http://i560.photobucket.com/albums/ss48/skippiebg/P1120966_zps67fa8b51.jpg[/img][/img]

Детайлите са с височина ("релеф") до 25-30 мм и с размери около лист А4. Дебелината на пластмасовия лист (полистирол) е 2 мм.

Въпросът ми е дали има технология за изрязване на детайлите от носещия пластмасов лист, но по този начин:

[img][img]http://i560.photobucket.com/albums/ss48/skippiebg/ilustracia1_zpse5f19b7c.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i560.photobucket.com/albums/ss48/skippiebg/ilustracia2_zps05b0b407.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i560.photobucket.com/albums/ss48/skippiebg/ilustracia3_zpsca67b041.jpg[/img][/img]

Казано другояче, посоката на рязане не е перпендикулярна на листа, а успоредна с него.

Дали не би се разфокусирал лазерният или плазмен лъч? Дали не биха се развибрирали и разрушили детайлите по време на рязане?

Дали някой предлага нещо подобно в България? Не търся непременно лазерно или плазмено рязане. Може да е с гилотина, абкант, циркуляр или друга режеща глава -- важен е резултатът, а не способът.

Извинявам се за грамадните илюстрации. Предварително благодаря за отговорите!
Потребителски аватар
Admin
Site Admin
Мнения: 321
Регистриран на: 11 юли 2008, 19:56

Мнениеот Admin » 21 дек 2012, 20:53

На лазерите, които съм виждал, такова рязане няма как да се получи. Лъчът е перпендикулярен на листа, а не успоредно на листа (както е нарисуван трионът).
Това което мога да предложа е механично рязане на рутер. Вместо палцов фрезер се поставя по-специален инструмент, състоящ се от малък диск (който играе роля на триона от Вашата илюстрация) и ос, която се стяга в цангата на шпиндела. За управлението не е проблем да следва контура на детайла с необходимото подаване на диска навътре във формата. Първоначалното вкарване на диска и изкарването му след обрязване на всеки детайл се извършва с хоризонтално преместване. Проблемите в този случай може да са някокло:
- рутинните проблеми на мехнична обработка с нейните ограничения по отношение на прецизност на размера, гладкост на среза и др.
- дискът не е безкрайно тънък, предполагам че 1-1.5мм е мин възможна дебелина и с толкова трябва да се увеличи височината на формования детайл за да се получи желаният обем. Увеличеното разтеглянето на материала може да се наложи да се компенсира по някакъв начин.
- мин диаметър на диска предопределя мин разстояние между отделните детайли на листа. Губи се материал.
Правихме успешни проби за изрязване на рутер на формаван полистирол с голям размер на детайла и голяма височина на формоване, за който точността не беше критична. Предполагам че за да се сглоби такъв модел рязането трябва да е изключително прецизно, но не пречи да се пробва.
Заповядайте в демо-центъра на ул. Рогошко шосе в Пловдив. Носете формовани листове и файлове с контура на детайлите.
Petar Maydachevski
Мнения: 2
Регистриран на: 19 дек 2012, 18:38

Мнениеот Petar Maydachevski » 26 дек 2012, 15:15

Благодаря Ви много за отговора. Действително никъде не предлагат лазерно изрязване от този вид.

Разгледах доколкото можах подобни рутери (но не и визираната от Вас режеща глава). Смятам, че така би се получило, макар, че допуските остава да се уточнят. Впрочем, детайлите и носещите листове спокойно може да се разположат и-или дообрежат, така че да не си пречат взаимно и да не пречат на рутера.

Ще Ви се обадя през януари.

Още веднъж благодаря. Весели празници!

Върни се в “Обмяна на опит”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост