Условия за гаранция при цялостно облепяне на МПС

Въпроси и практически съвети

Модератор: SalesTalker

Потребителски аватар
Admin
Site Admin
Мнения: 321
Регистриран на: 11 юли 2008, 19:56

Условия за гаранция при цялостно облепяне на МПС

Мнениеот Admin » 23 май 2009, 11:56

След като мина достатъчно дълго време след демонстрацията на облепяне на МПС с каст фолио, проведена в склад София от Г-н Манфред Хунолд, и след като видяхме резултата, бих искал да обобщя условията, при които германците дават гаранция на този продукт:
1. Използва се каст (лято) фолио + ламинат, напечатано със солвентни мастила, които са съвместими с фолиото.
2. Срокът на изчакване за да изсъхне мастилото преди да се ламинира разпечатката, е 3 дена.
3. МПС трябва да е измито на автомивка, боята да е здрава и без петна от ръжда.
4. Седмица след монтажа повърхността на колата да не се подлага на стрес: да не се мие на автомивка, да се елиминират големи температурни разлики.
Това са условията, които се поставят на клиента, т.е. той трябва да плати цената на съответното фолио и печат, да има търпение да изчака технологичния срок, неговата кола да е с прилична повърхност и след облепянето той да търка зверски колата и да не я пече/замразява. Всяка РА може да си оформи нещо като гаранционна карта, където да пише дата на монтаж, марка-модел-номер МПС, срок на гаранция, условия при които гаранцията не важи (форсмажорни обстоятелства, нараняване на повърхността при катастрофа, злоумишлени действия и др.).
Разпространена практика е когато гаранцията на материалите е съизмерима с техния живот, тя да покрива само остатъчната стойност. Т.е. ако нормалният живот на една разпечатка е примерно 2 години, гаранцията е 1 година и настъпи гаранционно събитие след 11 месеца, то изпълнителят е отговорен само за остатъчната стойност на разпечатката, т.е. за (24-11)/24 = 13/24 от цената (без ДДС). Не съм сигурен че това е напълно справедливо, но такива са условията на почти всички производители (плексиглас, мастила и др.) и бихте могли да включите това условие в гаранционната карта за да си облекчите живота (за сметка на клиента!).

Останалите изисквания трябва да се изпълнят от РА, те са "прозрачни" за клиента и не е нужно да се вписват някъде, но за да се постигне наистина обещаното качество, те трябва да се спазват стриктно от РА:
1. Фолиото и ламинатът трябва наистина да са каст. Клиентът няма как да разбере какви материали са използвани, освен ако не присъства на облепването и не чете надписите на основата на фолиото, първоначалният резултат от облепването с полимерно и дори мономерно фолио е сходен с този при употребата на каст фолио, но колкто и майсторски да е направена апликацията, само каст фолиото запазва стабилността на размерите и след време не се свива и не се вдига от жлебовете, където е имало голямо рязтягане. Не се изкушавайте да вършите "джамбазлък"!
2. Изчакването за добро изсъхване на мастилото гарантира, че:
- няма да се появят мехури и ламинатът да се надигне от разпечатката
- лепилото няма да се е "размекнало" и да хваща необратимо за колата. Точно това свойство на лепилото отличава каст фолиото от другите фолиа и позволява разпечатката да се положи без гънки и мехури. Солвентното мастило атакува лепилото през порите на фолиото и веднаж залепнало, то не може да се вдигне повече.
Орафол препоръчват 24 часа съхнене, Манфред е установил опитно, че 3 дена гарантират безпроблемна работа. Разминаването идва от различните фактори, които влияят на съхненето:
- типа на мастилото (зависи от принтера и марката мастило),
- количеството на употребеното мастило (зависи от дизайна),
- температура, влажност и др. условия на съхнене (дали фолиото е развито, дали помещението е проветриво).
Явно трите дена гарантират изсъхване на мастилото и при най-неблагоприятната комбинация. Понеже няма начин да се измери степента на изсъхване, германецът се подсигурява с 3 дена!
3. МПС трябва да се избърше със спирт, а ако има остатъци от силикон (от пастиране или от новите "еко" автомобилни бои) - първо с коресилин. Т.е. не трябва да има мазнини и силикон по повърхността. Особено голямо внимание трябва да се обърне на ръбчетата, където фолиото се подгъва. Там има голямо остатъчно напрежение и за да не се надигне фолиото след време, тези места трябва да са идеално почистени и да гарантират добро залепване.
Германецът употребяваше някаква течност (от Япония) съдържаща минерално масло, с която пръскаше големите гладки повърхности за да се намали силата на залепване на фолиото на тези места и да може по-лесно да се разлепва фолиото по време на монтажа. Логиката е, че на тези места не се изисква особено голяма сила на залепване.
За съжаление ние нямаме такива химикали. Струва ми се и рисковано да се влошава изкуствено силата на залепване на фолиото на определени места, защото е възможно след разтегляне, фолиото което първоначално е лепнало върху "мазна" гладка повърхност, то да отиде на някое извито ръбче и по-слабото залепване да компрометира резултата.
4. Температурата на апликация трябва да е над 10 градуса, колкото е минималната температура на апликация на каст фолиото. На практика се работи при стайна температура. Помещението трябва да е чисто, да не се вдига прах по време на апликацията.
5. Максималната сила на залепване на лепилото се постига няколко дена след апликацията. Дотогава колата не трябва да се подлага на изпитания като автомивки, големи температурни разлики и прочие. Процесът на "съхнене" на лепилото може да се ускори с обдухване на цялата кола с пистолет за горещ въздух.
6. Малки мехурчета (3-4мм), останали по време на монтажа, се разсейват за няколко дена. Въздухът излиза през порите на фолиото и ламината и фолиото лепва за повърхността на МПС. По-големи мехури трябва да се "пукнат" веднага след монтажа и въздухът да се изгони.
Останалото е техника и мъничко късмет!
Краси Петров
Мнения: 5
Регистриран на: 16 сеп 2010, 20:19

Монтаж на фолио ли?

Мнениеот Краси Петров » 16 сеп 2010, 21:18

Да не се подлага повърхността на стрес 1 седмица? Това значи да се спре от движение за този срок, щото предния капак бая се нагорещява от двигателя.
Най често шофьора на буса пристъпя нервно пие кафета едно след друго и като пригладим и последното ръбче скача зад волана и с облекчение натиска педала на газта докрай :)
Или друг случай ... зима е, вее и духа, студено -10, казвам на клиента "пич трябва да се лепи при +10" а оня ми вкарал колата в гаража преди монтажа тя умряла от студ горката не знае де се намира ламарината като я пипнеш ти залепват пръстите ... е, как да лепиш.
Говориш кротко на клиента че няма условия за гарантиране на качествен монтаж, а той се дръвчи "е пролетта ли да чакаме да пукне" :) Хм, за автомивки при такива условия въобще да не говорим :)
... за фолиото което швабата е лепил, е ... то да ти прави кеф да монтираш такова качествено фолио ... ама клиента като мрънка че еди къде си му дали такваз цена, ама като го питаш с кво фолио върти очи изумено :) Не дай си боже да му загатнеш цена и с качествен ламинат, виждаш го как за миг замръзва и почва усилена мисловна дейност, едва скрива струйката пот от слепоочието и след като сърцето му пропусне няколко удара тихо почти неуловимо измънква "не без"
... та тъй, Манфред си няма таквиз грижи и с размах си разцъква фолиото-мечта за обикновения беден лепяч, притиснат от неумолимата българска действителност :) ...

Върни се в “Обмяна на опит”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост